Auktionsbetingelser

Opret bruger:

Krone Auktioner er et online auktionshus, hvor du kan byde og købe via internettet.

For at kunne byde kræver det en oprettelse som bruger.

Oprettelsen foregår på dette link: ( opret bruger )

Man skal være myndig for at kunne oprette/registrere sig som bruger. Se vilkår for sælgere på auktionen nederst i auktionsbetingelserne.

Når du er højestbydende og dermed vinder en auktion hos KRONE AUKTIONER, har vi brug for personoplysninger for at kunne identificere og kommunikere med dig.

Oplysninger, som du afgiver til os, videregives eller sælges IKKE til tredjemand.

Du er ansvarlig for, at de indtastede oplysninger er korrekte.

Byd på auktion.

Du kan byde online, når auktionen er åben for bud. Du skal logge på for at kunne byde.

Når du er logget på, vil du kunne se på hvert nummer hvor meget der er budt og hvor meget du skal betale for næste bud. Du vil altid kunne se det samlede beløb på nummeret før du afgiver dit bud.

Hvis der er budt på et nummer indenfor de sidste minutter, hvor auktionen er planlagt til at lukke, bliver auktionen forlænget med 2 minutter på det aktuelle nummer indtil højeste bud er afgivet. 

Salær/moms:

Til budsummen skal der lægges et auktionssalær på 15% samt et hammerslagsgebyr på 40 kr. pr katalognummer + moms.

Eksempel på varer med moms:

Et bud på 1000 kr. + 15% salær= 1150 kr. + 40 kr. hammerslagsgebyr = 1190 kr. + 25% moms af det fulde beløb = 297,50 kr. I alt at betale 1487,50 kr.

Visse effekter er momsfrie. I de tilfælde vil der være moms på salæret. Det vil tydeligt fremgå i kataloget, om en vare er med eller uden moms. (MOMSFRI)

Eksempel på varer uden moms:

Et bud på 1000 kr. + 15% salær = 1150 kr. + 40 kr. hammerslagsgebyr = 1190 kr. + 25% moms af salær og hammerslagsgebyr = 47,50 kr. I alt at betale 1237,50 kr.

Varens stand:

Alle varer sælges i den stand de forefindes ved hammerslag og er ikke afprøvet af Krone Auktioner med mindre andet er angivet i teksten.

Har vi mistanke om fejl eller defekter ved varen, beskrives den med (Stand ukendt) i kataloget.

Vi opfordrer vore brugere til at besigtige varerne på eftersynsdagene. Se dato og tidspunkt i de aktuelle kataloger. 

Betaling:

Har du vundet en auktion med det højeste bud, vil du umiddelbart efter auktionens/katalogets afslutning modtage en mail med en vedhæftet faktura på hammerslag, salær og moms. Vi udleverer ikke varer før der er betalt.

Betalingsmuligheder:

Fakturaen kan betales ved bankoverførsel reg. nr. 9200 konto nr. 3700024074 før afhentning (straks overførsel hvis der betales samme dag som afhentning eller efter kl. 19.00 aftenen forinden). 

IBAN DK 5392003700024074 SWIFT SPNODK22

Du kan også vælge at betale via mobile pay på nr. 41263 eller kontant på afhentningsdagene op til 14.995 kr.  

Når Krone Auktioner har registreret din betaling, vil du efterfølgende kunne se kvittering for fuldt betalt på MINE SIDER, når du logger ind. MINE SIDER finder du ved at trykke login og se øverst i bjælken. 

Afhentning:

Varerne skal afhentes på de udleveringstidspunkter, som er angivet i auktionskataloget. Afvigelser for afhentning kan kun ske efter forudgående aftale med Kasper på 40232629.

Køber står selv for afhentning og læsning; men vi vil gerne være behjælpelige. Når vi hjælper med håndtering, af og pålæsning sker det på købers/sælgers ansvar, ønsker og risiko. 

Al færdsel på auktionsområdet ved afhentning, indlevering og eftersyn sker på eget ansvar.

Krone Auktioner fraskriver sig ethvert ansvar og erstatningspligt.

Varer, der ikke bliver afhentet på de aftalte tidspunkter, kan blive tillagt et gebyr på 200 kr. + moms pr uge for opbevaring.

Køretøjer med nummerplader:

Hvis auktionsgenstanden er et køretøj med nummerplader, er det muligt at beholde nummerpladerne, såfremt omregistreringen af køretøjet sker forud for afhentning. Køber skal kunne fremlægge behørig dokumentation for omregistreringen. Ved manglende dokumentaion vil køretøjet blive udleveret uden nummerplader.

Ejendomrettens overgang:

Efter hammerslag står varen for købers regning og risiko.

Køber har det fulde ansvar for, at købt materiel opfylder lovmæssige krav forinden ibrugttagning. 

Køber har endvidere det fulde ansvar for at indhente eventuelle tilladelser til brug af diverse software/patenter mm hos de respektive rettighedsindehavere.

Krone Auktioner forbeholder sig retten til at tilbageholde varer indtil betaling er registreret hos os.

Paller:

Paller og pallerammer medfølger ikke med mindre andet fremgår af kataloget.

Reklamation/fortrydelsesret:

Der ydes ikke fortrydelsesret til erhverspersoner/virksomheder. For private er der jf. købeloven 14 dages fortrydelsesret.

Alle auktionsgenstande sættes på auktion frie og ubehæftede.

Udenlandske købere:

Alle fakturaer er belagt med moms. Der refunderes ikke moms til private. For udenlandske erhverskunder er der mulighed for at få købsmomsen retur, såfremt der inden for 14 dage fra auktionsdagen fremsendes behørig dokumentation for, at varen er udført af Danmark. Dokumentationen skal indeholde oplysninger om transport fra Danmark, bestemmelsessted i udlandet, transportmiddel og registreringsnummer på transportmiddel samt at varen er modtaget på bestemmelsesstedet. 

Tyveri:

Hvis der konstateres tyveri, sabotage eller forsøg derpå, vil det medføre politianmeldelse og udelukkelse fra at kunne købe og sælge på KRONE AUKTIONER fremover.

Ændringer:

Der tages forbehold for ændringer i betingelser, samt for fejl og mangler i auktionskataloger mm.

Vognmænd:

Har du brug for vogmand kan vi anbefale: Carl Ole Holt 40588053 – Kasper Kvist 60166632 – Peter Kristensen 98571344 – Skelund Pallehandel 51512540 – Tommy Holt 40538053

Salg på auktion:

Alle kan sælge på KRONE AUKTIONER. Vi modtager varer fra såvel private som fra erhverv. Auktionsfirmaer er af regler fra Skat blevet pålagt at indberette salg på auktion til DAC7. Er du privat skal vi bruge dit CPR nr. Er du erhverv skal vi bruge CVR nr. Er dit CVR oprettet som enkeltmandsfirma, skal vi også bruge dit CPR nr. (CPR nr. kan skrives i rubrikken for EAN ved oprettelse). skat.dk/erhverv/ekapital/platformsoekonomi/ny-pligt-for-digitale-platforme-dac7

Ønsker du en vare solgt på KRONE AUKTIONER, skal du udfylde en tilmeldingsblanket med en beskrivelse af varen samt oprette dig som bruger. Brug Tilmeldingsblanket samt ( opret bruger ).

Derefter indleverer du varen efter aftale med os. Ring 40232629 eller skriv på [email protected]

Husk: Varerne skal være præsentable og rengjorte og funktionsdygtige. Sælger har de indsatte varer forsikret mod brand, vandskade og tyveri.

KRONE AUKTIONER forbeholder sig ret til af afvise varer.

Hvis varer bærer præg af defekter, beskrives varerne med Stand ukendt i kataloget.

Varerne kommer hurtigst muligt på auktion, og ca 24 dage efter udleveringsdagen modtager du din afregning samt en opgørelse over dine solgte varer. Opgørelsen er en afregning, hvor salæret er modregnet.

Sælgersalær er 10% af hammerslag dog mindst 50 kr. + moms pr. nummer. Ring til Kasper på 40232629 hvis du har spørgsmål eller du vil have en snak om eventuel salg på Krone Auktioner.